Mocht u niet tevreden zijn over de taxi (bijvoorbeeld over de service of de prijs) dan is de chauffeur het eerste aanspreekpunt. Komt u er met de chauffeur niet uit, dan kunt u een schriftelijke klacht indienen bij de betreffende taxionderneming. Een klachtenformulier is te krijgen bij de chauffeur of te downloaden via de website www.taxiklacht.nl.
Tip! Vraag altijd om een bon als u afrekent en let op dat de datum en het tijdstip worden vermeld. Dit is het bewijs dat u van de taxi gebruik heeft gemaakt. Met de bon kan het taxibedrijf achterhalen welke taxichauffeur u vervoerd heeft.
Noteer bij een klacht altijd het kenteken van de taxi of het registratienummer van de taxi (deze begint altijd met de letter ‘P’, zie de tariefkaart in de auto), de datum en het tijdstip van de rit. Als u niet weet welke taxionderneming het betreft, of u wilt niet rechtstreeks met de onderneming in discussie gaan, dan kunt u met uw klacht ook terecht bij het Landelijk Klachtenmeldpunt Taxi, telefoonnummer 0900 202 18 81 (0,13 euro per minuut). Ook in dit geval heeft u een kenteken of p-nummer nodig.